lördag 9 maj 2015

Ät inte för lite

Jag var dålig med att äta igår och såg efter jag räknat att jag inte fått i mig tillräckligt med näring. Jag vill inte försätta min kropp i svält, jag gör ju detta för att stabilisera den och så den även kan ta hand om min övervikt av sig själv. Så jag tog mig lite av detta någon timme innan jag la mig.

Att rosta grönsaker i ugnen är ett enkelt sätt att få i sig grönsaker och det blir rätt så gott. Här är det squash, blomkål, morötter, paprika och purjolök med svartpeppar på som fått stå i ugnen på närmare 200 grader tills det fått lite färg.Jag använde lite lite olja i botten och anävnder jag olja så är det antingen kokosolja eller kallpressad rapsolja jag använder. Sedan är det Bacon jag skurit i bitar och stekt upp och hällt på.
Nej du har rätt.. det fanns inte bacon på stenåldern. Jag gjorde det enkelt för mig igår samtidigt som jag försökte städa köket och vi hade bacon hemma. Se till att det inte är socker i baconet du köper så är det inte lika illa och går att äta ibland. Hallå.. knaperstekt bacon.. hur gott är inte det? Baconet ligger överst på bilden och ger en liten synvilla. Det är inte massa bacon, det är faktiskt massa grönsaker ;)

Detta åt jag till frukost idag med. Nu ska jag ta mig ett äpple.. kanske två för idag är det Lördag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar