söndag 10 maj 2015

Dålig dag

Redan när jag vaknade idag så kände jag mig inte hundra. Jag tog mig ändå upp och hällde i mig ett glas a min smoothie jag gjort dagen innan och kastade på mig kläder och tog med mig en kopp kaffe ut i solen där min Make och dotter var. Efter ett tag så började jag bara bli värre och min syn flimrade, jag trodde jag skulle tuppa av.

Vi tog oss in och jag insåg att är det så jävligt att jag med mitt försök till att inte äta så mycket kött gör mig själv en björntjänst? Det är konstaterat att jag har b12 brist och det finns tecken på att jag har näringsbrist. Varför inte även Proteinbrist? har jag problem med att ta upp näring utöver den snabba skiten i sockerform så varför inte. Jag åt till lunch mer kött än vanligt och satt med skuldkänslor.
Efter det så gick jag och la mig och sov i ett par timmar.
Gick upp lite trött men uppe på benen och tog en kopp kaffe banan och efter ett tag en stor näve med nötter och lyckades plocka ur diskmaskinen och dona i köket när Maken fixade med grillen utomhus.
Till middag åt jag bara kött. Jag lyssnade på kroppen totalt. Jag gick inte efter mina smaklökar även om det nu var otroligt gott.. Jag följde kroppen.
Nu sitter jag här på kvällen utan magvärken jag bitvis haft de andra kvällarna.
Självklart ska jag inte bra äta kött. Jag måste hitta vägar till att göra min kropp frisk och jag vet ju att en kost på enbart kött tack och gud inte är tillräcklig.
Jag ställde mig på vågen i morse. Jag har gått upp nästan ett halvt kg efter vi varit bortresta. Men det är först nu jag ställde mig på vågen. Så jag vet att det var mer än så. Jag går alltid upp i vikt när jag är i en stressad miljö och på det äter fel, vilket jag gjorde i flera dagar. Så att jag har den extra vikten kvar är inget jag direkt reagerade på. Jag vet med mig sedan förut att den här kosten när den äts rätt kommer hjälpa mig med min vikt. Men det får ta tid om det är så.. det fokus ligger på nu är att hitta tillbaka till en någorlunda fungerande kropp.

Blev inga bilder idag eller recept. Det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar