lördag 9 maj 2015

Enkelt är gott!

Idag så har vi fixat för både morgondagen och dagen idag när det gäller mat.
Kött som ska grillas i morgon ligger i egengjord marinad i kylen, Maken har fixat maten för idag som var detta..
Enkelt ja.. men gott.

Vi varierar faktiskt kosten en del även om det inte ser så ut riktigt bildmässigt ännu.
Idag har vi även fixat kyckling (bild kommer i morgon) att äta till lunch eller middag i morgon och vi har kvar av det grönsaker med bacon jag rostade i ugnen. Vi har även lagt kött i marinad för att grilla under morgondagen.
Nu på kvällen så gjorde jag en smoothie och hade i en stor glasburk till Maken och dottern och mig i morgon bitti.
Ingredienserna är-
3 bananer
1 apelsin
1 grönt äpple
samt mandelmjölk.. Jag fick lägga till mandelmjölk för det blev så himla himla sött!! Och det säger jag som är sötsugen som en gnu, då är det sött.
Jag vet att det är bäst att göra smoothie direkt innan man förtär den. Men då jag förmodligen inte kommer vara vaken samma tid som Maken och dottern så fixade jag det nu så kan dom ta det om dom vill.

Som mellanmål idag för min del så blev det druvor och nötter. Jag hade så lite kraft i kroppen att jag fick för mig att druvor var en bra ide inne på affären innan. Och det visade sig vara riktigt effektivt. Jag som var nära att falla ihop hemma fick tillräckligt med energi, oki druvsocker för att kunna stå på benen igen! Om ni visste vilken seger det var. När jag blir så pass illa tar det timmar och sömn behövs, ibland dagar innan jag återhämtat mig. Så Jag ska ta till sådant snabbt igen om jag blir så pass dålig men då kanske torkad frukt som även det innehåller massor av fruktsocker. Förhoppningsvis så kommer dessa kollapser att ske mer och mer sällan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar