tisdag 12 maj 2015

Frukost.. ish..

Idag tog jag mig en kopp kaffe på morgonen och tog mandelmjölk som var köpt att ha i kaffet. Detta slår inte smakmässigt vanlig mjölk i kaffet enligt mig då. Jag läste på förpackningen att det stod att den är osötad. Så lite dum som jag kan vara så hade jag i lite vanlijsocker. Jag vet inte hur jag tänkte men fick för mig tror jag att det kanske kan göra så smaken blev mer som mjölk. NÄH... Inte direkt då. Efter min halva kopp kaffe utan smak av vanilj för min del så kändes det i halsen och munnen som om jag ätit massor av socker och det blev irriterat och jag lät bitvis hes när jag pratade. Det kändes bitvis som om jag druckit något som skadat halsen. jag kom av mig med att laga frukost och blev grymt svag i kroppen. Jag kände åter hu mina ben blev så där att dom kunde vika sig när som.. Så jag tog en banan och mandlar och började snabbt hyva ihop något.

Resultatet blev riktigt jäkla gott.

Så vad använde jag? Jag tog 2 ägg, ca en dl egengjord mandelmjölk som inte silats av totalt och två teskedar honung. Detta körde jag med stavmixern för att blanda ut honungen ordentligt. Detta stektes i kokosolja och jag rullade försiktigt ihop "pannkakorna" och innan jag gjorde det så hällde jag kokos på dom.
Jag hade lite mandlar kvar som jag åt till detta och tog en kiwi till detta. Strödde lite kokos på och .. ja det blev verkligen gott :D

Nu sitter jag här och inser att jag inte ätit lunch och är åter matt i hela kroppen. Blaah..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar