lördag 9 maj 2015

Lite om de 3 dagar som varit, ej relaterat så till kosten.

Att jag tagit ut mig två dagar i rad har jag känt av idag. Logiskt så inser jag ju någonstans inne i nöten att jag har för bråttom. Jag måste ta små steg men är så förbannat svårt. Jag har ett huvud nu som bitvis börjat klarna. Eller vänta, vet inte om klarna är rätt ord. Ett huvud som orkar tänka mer igen som dessvärre på gott och ont påminner om Add. Och jag är rastlös så i helv.. Så mycket som behöver göras och jag är hemma hela dagarna och inte orkar något. Så när jag i Torsdags hade lite extra av min rastlöshet så plockade jag, bar kartonger, fixade disk med mer. Jag var slut vid 5-6 tiden och somnade av någon timme innan Maken skulle iväg. Igår tog jag ut mig igen trots att jag hade rätt så ont i ryggen och mina händer och leder. Allt tog längre tid än vad jag trodde.. Jag som bara skulle och vips så var Maken hemma med dottern. Jag hade hunnit hälften men fixat att röja i köket. Köket som jag inte kunnat fixa på månader. Så när Maken la upp saker på min avplockade och riktigt rengjorde yta brast det och jag var låg resten av kvällen.
Mina fötter och rygg gjorde så ont på kvällen att jag kämpade emot gråten. Tillslut så vågade jag gå emot mig själv och fråga om Maken kunde massera mina fötter och det gjorde han. När smärtan väl släppte något så somnade jag av. Jag var så jäkla slut.

Och idag.. Jag sov någorlunda länge och jag har haft ont. Trots det så försöker jag mer än vad jag borde. Jag gör slut på mig själv. Men en sak som höjde mig ifrån att klappa ihop var att jag lyckades äta en massa druvor och nötter. Mina ben blev så pass stabila att dom gick att gå med igen och jag orkade efter ett tag vara på benen igen!! YES!!! :D

Nu sitter jag här och fuskar med riktigt riktigt mörk choklad. Jag har sådant sötsug att jag varit nära att gå postal på min dotters lördagsgodis. Men så kom tanken inne på Ica idag att det är bättre att äta mörk choklad än Godis och lyckas jag hålla mig ifrån hennes godis så får jag äta av den mörka chokladen. Så här sitter jag nu och njuter och inser att jag ska dela upp detta inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar