tisdag 12 maj 2015

to be protein or inte, det är frågan

I går så började jag dagen direkt med 3 löskokta ägg och en banan. Jag tänkte på hur det här med protein kanske påverkar.

Efter det så fixade jag att gå ner till vattnet med min lilla tjej och Make utan att vara så där allt jäkla svag jag är "normalt".

Lunch så blev det kyckling som tillagats i ugn med timjan och citron. Grymt gott!
Att tillaga mat i ugnen är ett så himla bra sätt egentligen. ting sköter sig själv.. det gäller att inte glömma bort det som är i ugnen bara. Som den här kycklingen som stod inne säkert en 40 minuter eller ännu mer för länge. den blev torr men smaken var grymt god.
Timjan och citron är fina saker ihop :)

Mellanmål så blev det äpple, torkade plommon och nötter.
Jag visste att jag inte borde men gjorde ändå och tog mig ännu en liten promenad med min dotter och Make då till affären. Jag blir slut i kroppen men det är så svårt att hushålla med energin i stället för att ta ut sig och verkligen göra något när energin väl finns.
Väl hemma var jag rätt trött. Tur nog så hade i en hel del mat kvar sedan tidigare och jag kunde snabbt äta. Det blev grillat ifrån gårdagen och råa grönsaker.
Magen reagerade lite och jag tror inte min mage är så van vid att äta så här mycket råa grönsaker. Så jag ska tänka över det lite och försöka vara lite snällare.

Jag var rätt trött i kroppen och hade en del värk som brände men otroligt nog så lindrade en dusch. Sånt har inte gjort någon skillnad förut. Så det tackar jag för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar